Föreningen har en grillkåta som står på allmänningen vid järnvägen mellan Roddarvägen 10 och 12 – Perfekt som vardagsbrytare, för barnkalaset eller om du vill värma dig en ruggig kväll.
Grillkåtan fungerar även som föreningens bibliotek med många bra titlar för stora och små.
Foto: Jimmy Dahlström

Livskvalitet runt hörnet!

20160516_102933

Skötsel av kåtan

När du lånar Kåtan:

• Din egen nyckel passar till hänglåset på dörren.
  • Skriv upp dig i den bokningskalender som ligger på en hylla innanför dörren.
  • Mys ordentligt med familj och vänner, grilla korv och umgås, den dag du har bokat!
  • En vuxen ska alltid finnas på plats, det är alltså inte tillåtet att låta barn vistas i Kåtan själva. Om dina tonåriga barn vill låna Kåtan och vara där själva, är det du som förälder som har ansvar för att Kåtan lämnas i samma skick som innan.
  • Innan du lämnar Kåtan:
    • Plockar du givetvis med dig allt du hade med dig dit; såväl sopor som matrester.
    • Torkar av ytor som kan ha blivit lite kletiga när den ökända ketchupeffekten inträffade.
    • Städa upp i eldstaden.

Ovanstående boknings- och nyckelhantering gäller tillsvidare. Vi hoppas att detta kommer att fungera och att vi inte ser/får in några fler klagomål på att Kåtan missköts.