Foto av Jimmy Dahlström

Båten på kajplats #2.

Föreningen äger en 4,5 meter lång aluminiumbåt
  med plats för upp till tre personer och två barn. Hon är från 2021 utrustad med en elmotor, två batterier samt åror och ligger under säsong till kaj i  Storsjön.
Du som boende i föreningen har rätt att nyttja båten när du vill – kostnadsfritt.

En 8kg flundra som fångades strax utanför Ås en stekhet februarikväll som bara Jämtland kan erbjuda

Ett Batteri skall räcka i cirka en timma (uppmätt 2022) –  Vi har två att tillgå.
Har du inte egna flytvästar så fråga en granne, det är många i området som har. Annars har Räddningstjänsten.

Om du vill låna båten…
Ring eller kom förbi hos Jimmy DahlströmRoddarvägen 14A.
Eller Viktor Andersson
Roddarvägen 18H

Foto: Jimmy Dahlström

Inga fler nycklar på den här!

Handhavande av el-utombordsmotor, uppdaterat 2021-06-07:

1 Skruva fast motorn ordentligt men inte för hårt. Motorn skall inte glida omkring om man belastar den med handkraft.
2 Vinkla ner motorn genom att trycka på den stora spärren närmast akterspegeln.
3 Sänk ner motorn så propellern hamnar under skrovet med hjälp av vridkransen.
4 Kontrollera att gasvredet står i läge ”off”.
5 Anslut batterikontakterna plus-plus (röd), minus-minus (svart). Tryck till så fastnar de.
6 Spänn fast locket till batterilådan.
7 Kontrollera batterispänningen med batterikontrollknappen. 4 lampor betyder fulladdat.
8 Justera vid behov längden på gashandtaget. -Dra rakt framåt.